Ви є тут

4 роки

Версія для друкуВерсія для друку

Соціальний розвиток

Дитина:

  • дитину цікавить все нове
  • спілкується, бавиться з іншими дітьми
  • бавиться в “доньки-матері”
  • все більше любить фантазувати
  • одягається і роздягається
  • бере участь у розв'язуванні конфліктних ситуацій
  • стає самостійнішою

 

Емоційний розвиток

Дитина:

  • може вірити в те, що багато незнайомих предметів, істот є монстрами
  • сприймає себе як цілісну особистість з частинами тіла, розумом, емоціями
  • часто не може відрізнити фантазію від реальності

 

Когнітивний розвиток

Дитина:

  • правильно називає деякі кольори
  • розуміє поняття “рахування” і може знати кілька цифр
  • намагається розв'язати якусь проблему з єдиної для неї точки зору
  • чіткіше орієнтується в часі
  • виконує трьохкомпонентні прохання
  • згадує частини оповідей
  • розуміє поняття “однаковий” і “різний”
  • залюбки фантазує

 

Мовний розвиток

Дитина:

  • опанувала базові правила граматики
  • вживає речення з п'яти-шести слів
  • говорить достатньо чітко, щоб незнайомі люди її розуміли
  • розповідає історії

 

Моторний розвиток

Дитина:

  • підскакує та стоїть на одній ніжці до 5 секунд
  • піднімається і опускається зі сходів без підтримки
  • копає м'ячика вперед
  • кидає м'ячик ручкою
  • ловить м'ячик, що відскакує від підлоги
  • впевнено рухається вперед-назад

 

Моторика рух

Дитина:

  • змальовує предмети квадратної форми
  • малює людину з двома чи чотирма частинами тіла
  • користується ножицями
  • малює кружечки і квадратики
  • починає змальовувати деякі великі літери

 

Повідомте лікаря Вашої дитини, якщо в неї присутня хоча б одна з таких ознак затримки розвитку у її віковій категорії:

Дитина:

  • не може кинути м'ячика рукою
  • не може стрибати на місці
  • не може їздити на триколісному велосипеді
  • не може втримати крейдочку між великим та іншими пальцями руки
  • має труднощі з писанням карлючками
  • не може побудувати вежу з чотирьох кубиків
  • не відходить від батьків або все ще плаче, коли їх немає поруч
  • не зацікавлена в інтерактивних іграх
  • ігнорує інших дітей
  • не розмовляє з людьми, що не є членами її родини
  • не фантазує
  • відмовляється одягатися, спати, ходити в туалет
  • впадає в істерику, стає неконтрольованою, коли засмучується чи злиться
  • не може змалювати кружечок
  • не вживає речення з більше, ніж трьох слів
  • не вживає правильно займенники “я” і “ти”
  • сильно втрачає вже набуті навики