Ви є тут

3 роки

Версія для друкуВерсія для друку

Соціальний розвиток

Дитинка:

  • наслідує дорослих та дітей, з якими бавиться
  • несподівано проявляє особливу симпатію по відношенню до знайомих дітей, з якими зазвичай бавиться
  • бере участь в іграх
  • розуміє поняття “мій” та “його/її”

 

Емоційний розвиток

Дитинка:

  • відкрито демонструє симпатію до к/чогось
  • проявляє широкий спектр емоцій
  • до 3-х років починає легко переносити те, що батьків немає поруч
  • “протестує” проти змін у режимі дня

 

Когнітивний розвиток

Дитинка:

  • бавиться механічними іграшками
  • правильно співставляє об'єкт в руці або кімнаті з картинкою в книжці
  • бавиться з ляльками, тваринками, людьми, вигадуючи різноманітні історії
  • сортує предмети за кольором і формою
  • складає пазли з трьох-чотирьох елементів
  • розуміє поняття “два”

 

Мовний розвиток

Дитинка:

  • виконує двох-трьохкомпонентні прохання
  • впізнає та називає майже всі прості предмети та картинки
  • розуміє більшість речень
  • складає речення з чотирьох-п'яти слів
  • може назвати своє ім'я, вік, стать
  • використовує займенники (я, ти, ми, вони, мене) та деякі іменники в множині (машини, собаки, коти)
  • незнайомі люди можуть зрозуміти більшість з того, що дитинка говорить

 

Моторний розвиток

Дитинка:

  • добре лазить
  • підіймається та спускається зі сходів, почергово змінюючи ніжки
  • копає м'ячика
  • легко бігає
  • їздить на триколісному велосипеді
  • легко нахиляється вперед, не падаючи

 

Моторика рук

Дитинка:

  • малює горизонтальні, вертикальні, кругові лінії олівцем чи крейдою
  • перегортає сторінки в книжках по одній
  • будує вежу з шести та більше кубиків
  • тримає олівець у позиції писання
  • закручує і розкручує кришечки на баночках, гайки, болти
  • крутить ручки, що обертаються

 

Повідомте лікаря Вашої дитини, якщо в неї присутня хоча б одна з таких ознак затримки розвитку у її віковій категорії:

Дитинка:

  • часто падає та із труднощами долає сходи
  • в дитини постійна слинотеча або дуже нерозбірлива мова
  • не може збудувати вежу з чотирьох та більше кубиків
  • в дитини труднощі з маніпулюванням дрібними предметами
  • до 3-х років не навчилася змальовувати коло
  • не може спілкуватися, використовуючи коротенькі фрази
  • не зацікавлена вигаданими іграми
  • не розуміє простих вказівок, прохань
  • проявляє малий інтерес до інших дітей
  • дуже важко переносить відсутність мами чи людини, з якою проводить найбільше часу
  • слабкий зоровий контакт
  • обмежений інтерес до іграшок
  • сильно втрачає вже набуті навики