Ви є тут

1 рік

Версія для друкуВерсія для друку

Соціальний та емоційний розвиток

Дитинка:

  • сором'язлива чи зніяковіла з незнайомими людьми
  • плаче, коли мами чи тата немає поруч
  • під час гри полюбляє наслідувати людей
  • надає перевагу конкретним людям та іграшкам
  • випробовує реакцію батьків на свої дії під час годування
  • випробовує реакцію батьків на свою поведінку
  • може відчувати страх у деяких ситуаціях
  • виділяє маму та/чи людину, котра за нею постійно доглядає, з-поміж інших людей
  • повторює звуки чи жести, аби привернути до себе увагу
  • смокче пальчики
  • витягає ручку чи ніжку, допомагаючи таким чином одягати себе

 

Когнітивний розвиток

  • досліджує предмети багатьма способами (трясе, стукає, кидає)
  • легко знаходить заховані предмети
  • дивиться на правильну картинку, коли називають той чи інший предмет
  • наслідує жести
  • починає використовувати предмети за призначенням (п'є з чашки, розчісує волосся, натискає на телефоні кнопочки, слухає у слухавку)

 

Мовний розвиток

Дитинка:

  • приділяє велику увагу мові
  • відповідає на прості слова-прохання
  • реагує на слово “ні”
  • використовує прості жести, такі, наприклад, як кивання головою для відповіді “ні”
  • лепече зі зміною інтонації
  • каже “мама” і “тато”
  • використовує вигуки, наприклад “о-о”
  • намагається імітувати слова

 

Моторний розвиток

Дитина:

  • сідає без сторонньої допомоги
  • повзе вперед на животику
  • стає на колінка, спираючись на ручки
  • повзе на ручках та колінках (рачкує)
  • із пози сидіти переходить у позу повзання чи лежання на животику
  • самостійно встає
  • пересувається, тримаючись за меблі
  • самостійно стоїть впродовж кількох секунд
  • може зробити 2-3 кроки без сторонньої допомоги

 

Моторика рук

Дитинка:

  • освоює пінцетний захват
  • стукає двома предметами одне об інше
  • кладе предмети в кошик
  • виймає предмети з кошика
  • показує вказівним пальчиком
  • намагається імітувати писання карлючками

 

Повідомте лікаря Вашої дитини, якщо в неї присутня хоча б одна з таких ознак затримки розвитку у її віковій категорії:

Дитинка:

  • не повзає
  • потягує одну сторону тіла, коли повзає (більше, ніж місяць)
  • не може стояти при підтримці
  • не шукає предмети, які було заховано тоді, коли вона на них дивилася
  • не вимовляє окремі слова (“мама”, “тато”)
  • не навчається таким жестам, як махання чи похитування голівкою
  • не показує на предмети чи картинки
  • сильно втрачає вже набуті навики